Iväg till möte och beundran av en bibliotekarie

Iväg till möte med mina kursare på universitetet. Det ska bli intressant att höra om deras uppsatser, vilka problem eller icke-problem de stött på, hur de teoretiserar kring sina arbeten och så vidare.

Själv har jag varit på Asienbiblioteket på universitetet och lånat några bra böcker om guanxi och business. Där arbetar en väldigt bra bibliotekarie som förutom att hon tog tjugo minuter och guidade mig genom deras titlar, även köpte in lite litteratur som jag tyckte saknades. Bara så där, på studs, beställde hon fem böcker på AdLibris som jag behöver. Hon mailar mig när de kommit in (typ en vecka). Vilken servicekvinna!

Kommentera

